Om Eden Kök & Städ

Våra kockar Britt-Marie ”Bitte”, Jill och Kim lagar mat på Eden.
Maten är varierande, näringsrik och ofta nyckelhålsmärkt. Varje dag serveras det ett salladsbord och husmanskost, ibland med inslag av mat från hela världen. För att säkerhetsställa receptbanken används näringsräkningsprogrammet miljömat.se.

Vi uppmuntrar barnen att smaka på all mat. Måltiderna ska vara en avspänd stund av gemenskap för barn och vuxna. Eden har ett matråd som träffas fyra gånger per läsår och består av kock, biträdande rektor och elever från årskurs 3-6.

Vår målsättning är att ha kvalitet och ett miljötänkande kring maten, skapa ett lärande om god miljö och i den utsträckning det är möjligt servera ekologiskt eller KRAV-märkt.

Efter livsmedelskontroll av Miljö- och byggmyndigheten är Edens kök
A-klassificerad vilket är den bästa klassificeringen man kan få.

Köket når ni på 0720-01 98 55

Edens lokalvård

Våra lokalvårdare på Eden är Laila och Robert. Vårt mål är att skapa en fräsch och hälsosam miljö för alla att vistas i. Varje dag städas förskola, skola och fritidshem med extra städuppgifter varje onsdag. Vi använder enbart miljövänliga städmedel, parfymfritt/svanenmärkt. För djuprengöring används ångtvättmaskin flitigt. Du ser vårt dagliga städschema upphängt i samtliga lokaler på förskola, skola och fritidshem. Utöver den dagliga och veckostädningen ångar vi samtliga toaletter en gång i månaden. Storstädning görs fyra gånger per år. Om du är intresserad av mer information om våra städrutiner kan du alltid fråga personalen efter våra pärmar som finns tillgängliga på varje avdelning.

Laila tar gärna emot förslag och önskemål samt feedback.

italian cuisine, pasta, vegetables-2378729.jpg

Dagens mat

Matsedel: Salladsbord. Knäckebröd, mjölk, vatten ingår.

Veckans matsedel finns i skolans Tyra-app.